Kéményseprő - katasztrófa - védelem

Amióta a kéményseprők a Katasztrófavédelemhez tartoznak, katasztrófa amit művelnek.

Találtam a postaládámban egy második értesítést, hogy irgumburgum, ejnyebejnye, nem találtak otthon.


Amikor később telefonon beszéltem velük, azt állították, hogy a társasház kapujára tűzték az első értesítést. Igenám, de ez nem olyan társasház, hogy egy bejárata van, hanem kertes, minden lakáshoz külön kert és külön bejárat. És nálam nem volt ilyen.

Nézem a biztonsági kamera felvételeit, téblábolnak a kapuban, írják a cetlit, beszórják a postaládába, majd bőszen fotóznak befelé a kertbe.

Amikor telefonon ez szóba került, azt sikerült mondani, hogy a kéményt fozóták.

A kertben? Érdekes.

És jön a bónusz:

Másnap otthon dolgoztam, látom, hogy két kéményserő téblbol az utcában. Kimentem, és röviden sikerült beszélgetni.

- Önök dobták be tegnap az értesítőt?

- Igen.

- Itthon vagyok, meg lehet csinálni az ellenőrzést.

- Nem lehet, mert szeptember 2-t írtak, majd akkor visszajönnek.

És tébláboltak tovább vagy másfél órát az utcában, mert persze mindenki dolgozott.

Nosza rajta, írtam egy szép levelet a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu címre:

Érdekelni fog a válasz.

A levél elküldését követő harmadik napon felhívtak, és az értesítővel kapcsolatos, feljebb dőlt betűkkel írt beszélgetés akkor történt. A beszélgetés alkalmával sűrűn hivatkoztak a cetlin levő jogszabályi hivatkozásokra, ami egy átlagembernél egy tökéletes lepattintó manőver: olvassa el a kormányrendeletet, amit Orbán Viktor írt alá (ez így kihangsúlyozva, mintha ettől jobb lenne). Egy átlagembernek a jogszabály alapból kínai, arra gondolt az ügyfélszolgálat, hogy ettől eldobom az agyam.

Na de én megnéztem.

A hivatkozott jogszabályok:

2015. évi CCXI. törvény a kéményseprő-ipari tevékenységről (Kstv.)

99/2016. (V.13) Korm. rendelet a kéményseprő-ipari tevékenységről szóló törvény végrehajtásáról

Na akkor ennek használatával lefordítom a cetli szövegét is, kommentekkel.

Abban az esetben, ha a kéményseprőipar szerv (szerv... hahaha) a Kstv 2.§ (4) bekezdésében leírt feladatokat a fent megjelölt időpontban nem tudja elvégezni, Ön a Kstv. 3.§ (1) bekezdése és a 99/2016 (V.13) Korm rendelet (Kr) 4.§ (1) bekezdése alapján köteles a kéményseprőipari szervnél az ismételt meghiúsulástól számított 30 napon belül harmadik időpontban megállapodni és a közfeladatot megrendelni

Ez magyarul picit érthetőbben is leírható lenne: Ha a megadott időpontban az ellenőrzést nem tudjuk elvégezni, köteles egy következő időpontot egyeztetni az ügyfélszolgálatunkon. De ha a köteles szó helyett kérjük lenne, még barátságosabb.

Egyébként a bőszen hivatkozott 99/2016 korményrendelet 4.§ (1) bekezdése mást is tartalmaz:

"A kéményseprő-ipari szerv, a Kstv. 10. § (3) bekezdése szerinti szolgáltató a sormunka tényleges időpontjáról (a továbbiakban: első időpont) legalább tizenöt nappal korábban köteles az ingatlan használóját hirdetmény útján értesíteni, valamint honlapján a sormunkával érintett ingatlan közterületi elnevezésének megadásával tájékoztatni."

Az ingatlan használóját értesítő hirdetmény viszont egyértelműen úgy helyezendő ki, hogy az ingatlan használója lássa. azaz nem más kapujára, nem villanyoszlopra és nem a kéményseprők pincéjének az ajtajára.
A telefonos ügyfélszolgálatos szerint a kormányrendelet szól a fotózásról is, de erről egy hang nincs benne, nyilvánvalóan a lepattintási szöveg része volt.
Ellenben a GDPR szerint adatkezelésnek minősül fénykép- hang- vagy képfelvétel rögzítése, ennek fényében kíváncsi vagyok a válaszra.
A Katasztrófavédelem irodáin feltehetően azért van rács, hogy be ne szökjön a logika, feltehetően ezért jobb nekik még egyszer beülni az autóba és kijönni, mint elvégezni a munkát ha már itt van.

Ezen felül hatóság és igyekszenek így is viselkedni. Mintha ettől jobb lenne, nem a hülye viselkedéstől lenne hatóság, a normális emberi kommunikációtól is az maradna, csak esetleg véletlenül még valaki elégedett is lenne velük.



Megjegyzések

  1. Én egy 3 oldalas fenyegető levelet kaptam, mindenféle eljárásról, melynek az utolsó bekezdésében méltóztatnak tájékoztatni arról, hogy azért indult eljárás ellenem, mert nem engedtem be a kéményseprőt. Nosza, előkaptam a dossziém, ott van az első értesítő, és még aznap (mivel hazaugrottam, megtaláltam, felhívtam és jött) a tanúsítvány, és a számla (akkor fizetős volt). Osztatlan közös tulajdon, így gondolom találomra választottak ki. Írtam is nekik, hogy mi a helyzet, kértem a megszüntetését az eljárásnak. Választ nem kaptam, de még abban az évben megbukott a vezetőség visszaélésekkel.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Skizofréniás hatóság

Kínai kioszt

Internetes zaklatás - konkrét példával