Postai informatika és dolgozók együttműködése

Szépen vezetgetik be a Magyar Postán azokat az informatikai megoldásokat, amelyeket már réges régen be kellett volna vezetni.

Sajnos ezeket különálló rendszereket igen bajosan kapcsolják össze, az együttműködés finoman szólva is akadozik.

Felhasználói szemmel is bántóan sok azonosítót kell megadni minden postára menés alkalmával (kéretik a "minek mész postára" bekiabálásokat mellőzni, vannak olyan esetek, amikor kell)

Van a VUA szám, ami a cég azonosítója, VUAnnnn... formátumban.

Van persze az ajánlott levél száma, ami RL kezdetű.

Van továbbá, amióta a tértivevényes ajánlott levelet online kell regisztrálni az IKR szám, ami az elkészült jegyzék azonosítója.

Ezen felül van a csomagfeladásra szolgáló rendszerük, amivel a csomagokhoz szükséges adatlapot kell online megcsinálni.

Namármost.

Ajánlott tértivevényes levél feladása (Igényeltem ajánlott ragszámot, mert a postavezető szerint úgy egyszerűbb. Nekik.)

1. Megcsinálom online a feladójegyzéket

2. Ki tudom nyomtatni a feladójegyzéket, de tök fölösleges, mivel az az egy szám, ami alapján azonosítják, nem szerepel rajta: a feladójegyzék IKR száma

3. Beballagok a postára.

4. Mivel az online regisztrációhoz nem lehet hozzárendelni a cég (VUA) azonosítóját, meg kell adni at IKR számot és a VUA számot, amit a néni bepötyög a kezével.

5. Beolvassa (szerencsére vonalkódolvasóval a ragszámot). A vezető szerint elvileg a ragszám beolvasásával megtalálná a leveleimet és nem kell az IKR számot külön felírni, de az alkalmazott nem tud róla, és ahelyett, hogy befogadná az információt, amikor mondom neki, inkább kioktat.

6. Ezután - a másik asztalnál) kinyomtatódik egy mátrixnyomtatón a feladójegyzék és pecsét-aláírás. Valami mánia lehet a postánál a pecsét-aláírás, mert ezt simán el tudná küldeni nekem, mint regisztrált vevőnek egy elektronikusan aláírt dokumentumban

7. Ha érdekel, átvették-e a levelemet, azt egy külön felületen, az RL szám bepötyögésével lehet megnézni, a saját céges felületen valamiért nem.

8. Ha átvették a levelet, a nyomkövetőben azonnal látszik (na jó, pár órán belül), de a céges felületen csak 1-2 nap múlva, nyilván random időközeökben áttöltögetik az adatokat a másik rendszerből.

Javasolnék egy folyamatot:

A. A cég VUA számát hozzá kéne rendelni a céges fiókhoz, hogy ne kelljen még egy számot bepötyögni az áfás számlához

B. A levelek adatainak beírása OK, ragszámmal.

C. A postán az első ragszám beolvasása után dobja fel a feladójegyzákhez tartozó összes levelet

D. A feladójegyzéket küldje el elektronikusan aláírt dokumentumként. Akár a számlát is küldheti így.

Ja, az ajánlott cimkével felszerelt levélre úgy nézett a postásgizike, mintha hülye lennék.

A csomagoknál se jobb a helyzet.

1. Bepötyögöm a csomag adatokat. Vagy megjegyzem a számot, vagy kinyomtatom az A/4-es lapot, ami a csomaghoz tartozik. Ha nem nyomtatom ki, ugyanabból a webes rendszerből ők nyomtatják, ha nem pötyögöm be a rendszerbe, ugyanabba a webes rendszerbe ők pötyögik, csak az lassabb, mintha én csinálnám.

2. Félbehajtja a papírt, egy mártixnyomtatóval ráírja a feladási időpontot, ollóval kettévágja, az egyiket egy öntapadós borítékba teszi, a ,ásoóikat megkapom.

3. Ezután a postai (tök más) rendszerben a feladási procedúrát végigcsinálja, VUA számmal, tikkal vonóval.

Ez is gyönyörűen automatizálható lehetne.

Nem kell nekik egy profi szakember?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Skizofréniás hatóság

Kínai kioszt

Internetes zaklatás - konkrét példával